dag 2 14 juni

14 juni 2016 - Tholen, Nederland

Vanmorgen hadden we een heerlijk ontbijt bij pa. We vertrokken om ong. 7.45 in de regen.  In een moment van herdenken stonden we nog even bij het graf van ma van Belzen....

Daarna reden we in regen.... richting Vinkeveen en het bleef maar regenen.....Bij La Place in Amsterdam Oost heerlijk koffie  gedronken en omgekleed. In droge kleding fietsen we vrezend voor nieuwe buien richting Monnickendam. Die vrees bleek gegrond want een wolkbreuk deed ons schuilen in Broek op Waterland. Dat dorp deed zijn naam eer aan! Toen het weer even ging, fietsten we verder en besloten wij een camping op te zoeken om te douchen, de kleding te wassen en te drogen. Want zo zei Karina " Dan kunnen we daarna weer uitgerust verder : fris en fruitig". Op dat moment reed er een lijnbus langs, door een HELE grote plas en daardoor werden wij overspoeld Door een mini tsumani! Nadat we uitgelachen waren besloten we dat we des te meer reden hadden een droge plaats te zoeken.

We werden, na wat  rond gevraagd te hebben verwezen maar een camping bij de boer in Katwoude.  Heel hartelijke en gastvrij  werden we binnen gehaald. En de kosten " O Dat zien we straks wel ", aldus de gastvrouw. Schoon, droog en warm konden we in het " hok"  relaxen en wachten tot de was schoon en droog was!

Om een uur of 5 vertrokken we naar Hoorn nadat we de boerin een Zij en Zeeuws had den gegeven met een vergoeding voor het goede verblijf. Vol goede moed gingen we op weg naar Hoorn waar we nu heerlijk gegeten hebben.

Straks de laatste kilometers ( 17) naar Enkhuizen waar we overnachten bij een adres van vrienden op de fiets. Dan staan er weer zo'n 110 km  bij op de teller.