dag 5 17 juni

17 juni 2016 - Katwijk aan Zee, Nederland

Eindelijk, we zitten in Katwijk☺ het was een hele rit. Vanmorgen de boot van 7 u genomen dus vroeg op! T afscheid viel voor Corry niet mee, zie foto.

Maar het weer zat reuze mee. We fietsten veel stukken over de Noordzee route dat was echt prachtig en verassend! Tegen 9 uur hadden we de eerste koffiestop, gewoon langs de weg bij een picknicktafel. Onderweg mogen we altijd wel op een camping of restaurant even naar de wc.

De duinenrij van Nederland is hier erg breed en we fietsten ook door stukken bos. Het was wel klimmen af en  toe maar  de afdalingen  maakten dat weer helemaal goed. 1 stuk van de route ging echt over het strand, langs vakantiehuisjes van slapen op het strand, lag een lang pad van planken, dat fietste prima.

Bij Wijk aan Zee wilden we overvaren met de watertaxi maar nadat we een uur gewacht hadden zagen we een briefje hangen dat de taxi pas om half 5 ging.....Dus toen zijn we toch maar omgefietst....die 13 km maakt dan ook niet meer uit. We fietsten over de sluizen en langs de hoogovens. Na een km of 15 konden we weer verder door de duinen en de dorpen als Castrium.  Het fietsen verliep goed alleen kreeg Karina wat zadelpijn (komt vast door het nieuwe zadel) en last van haar achillespees,  dat kan  morgen nog wat worden.......Corry heeft alleen maar last van zweten.....maar haar handdoekje brengt uitkomst.

We aten om een uur of 5 in Bloemendaal heerlijk gebakken zalm. Daarna belden we het gastadres in Katwijk om te vragen hoe laat we terecht konden vanavond. De aardige mevrouw vroeg waar we waren en zei toen: Dat wordt dan wel een uur of 10 . We fietsen de laatste  km door de duinen. Toen we door  Noordwijk reden hoorden we opeens iemand roepen, het bleek Marco te zijn, een neefje van Corry, uit St Philipsland.  Hij wist dat wij hier aan het fietsen  waren en was met zijn vriendin weg naar Soldaat van Oranje. Erg leuk dat hij ons net tegen kwam.

We fietsten om half acht  Katwijk al binnen en zijn dus verplicht een terrasje te pakken want onze gastvrouw rekent nog niet op ons.

Morgen het laatste verslag van deze reis hopelijk zijn we dan gezond en veilig inTholen. Hartelijke groet van ons!